Standardowa grafika
Powiększ czcionkę za pomocą skrótu klawiszowego CTRL +, a pomniejsz za pomocą CTRL -

Powiatowy Rzecznik Konsumentów

Katarzyna Paradowska

Plac Wolności 12 A pokój 116
46-100 Namysłów
Tel 77 4103695 w. 113
e-mail: konsument@namyslow.pl

Powiatowy Rzecznik Konsumentów przyjmuje w poniedziałki, środy i piątki od godz. 08:00-15:30 w pokoju nr 116 na I piętrze w Budynku Starostwa Powiatowego w Namysłowie.

Zadania Powiatowego Rzecznika Konsumentów:

  • zapewnianie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów,
  • składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów,
  • występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów,
  • współdziałanie z właściwymi miejscowo Delegaturami Urzędów, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi.

DOCXWzór pisma informujacego o problemie konsumenckim.docx

 

  • Wakacje bez problemów – działania UOKiK

    Brak opisu obrazka
    Rozbieżności między ofertą biur podróży a faktycznym standardem usług czy zmiana godzin lotów.  Przypominamy: w przypadku nieprawidłowości konsument ma prawo złożyć reklamację i domagać się obniżenia ceny. Urząd monitoruje sytuację na rynku – interweniuje u przedsiębiorców i rozmawia z przedstawicielami branży o samoregulacji.
    Data publikacji: 09-08-2019 11:34
  • NAJWYŻSZA KARA ZA POKAZY – EXITO Z OPALENICY

    Brak opisu obrazka
    Nagroda dla każdego. Losowanie atrakcyjnych prezentów. Tak firma Exito z Opalenicy zachęcała konsumentów do udziału w pokazie. Jednak nagrody nie istniały, a za prezent trzeba było zapłacić. Za oszukiwanie seniorów prezes UOKiK nałożył prawie 4 mln zł kary.
    Data publikacji: 05-08-2019 14:28
  • Biedronka: szkolenie i voucher rabatowy - wykonanie decyzji UOKiK

    Brak opisu obrazka
    W poniedziałek 8 kwietnia po południu ruszy szkolenie dla konsumentów z polubownego rozwiązywania sporów wraz z konkursem. Sprawdź na www.biedronka.pl. Pierwsze 35 tys. osób, które ukończą quiz, otrzyma voucher rabatowy o wartości 10 zł. Te działania to efekt decyzji UOKiK w związku z niewłaściwymi procedurami przyjmowania i rozpatrywania reklamacji przez przedsiębiorcę. Czytaj więcej na stronie UOKiK.
    Data publikacji: 08-04-2019 12:30
  • Energetyczne Centrum ogłosiło upadłość

    Brak opisu obrazka
    Energetyczne Centrum ogłosiło upadłość i nie sprzedaje już prądu i gazu. Konsumencie – jeżeli od połowy września do dziś płaciłeś tej firmie za prąd lub gaz, to możesz odzyskać pieniądze. Do 16 stycznia 2019 zgłoś się do sądu, jeżeli nie wiesz jak to zrobić, napisz do Stowarzyszenia Aquila.  
    Data publikacji: 03-01-2019 14:14
  • Prezenty przez internet? Przeczytaj porady UOKiK

    Brak opisu obrazka
    Mikołaj kupuje prezenty przez internet? Może je zwrócić bez podania przyczyny w ciągu 14 dni. Odsyła na swój koszt. Ważne są terminy dostawy i realizacji zamówienia oraz zasady promocji przedświątecznych ofert. Przypominamy podstawowe zasady e-zakupów.
    Data publikacji: 07-12-2018 11:00
  • Seniorze, uważaj! - podsumowanie kampanii UOKiK

    Brak opisu obrazka
    Akcja trwała od marca do czerwca 2018 r. Ostrzegała seniorów przed nieuczciwymi praktykami rynkowymi.Wsparło ją kilkadziesiąt podmiotów.  
    Data publikacji: 17-07-2018 11:50
  • Pułapki w menu dla turysty - kontrole Inspekcji Handlowej

    Brak opisu obrazka
    Plamiak zamiast dorsza, kebab z baraniną bez baraniny, oscypek zastąpiony roladą ustrzycką – takie dania serwowały restauracje, bary czy smażalnie w miejscowościach turystycznych.  Inspekcja Handlowa skontrolowała 160 lokali i wykryła nieprawidłowości w prawie 80 proc. z nich.  Nad bezpieczeństwem żywności serwowanej turystom czuwa Państwowa Inspekcja Sanitarna, która sprawuje nadzór nad obiektami branży spożywczej.
    Data publikacji: 26-04-2018 10:22
  • Komitet Społeczny Rady Ministrów o działaniach na rzecz ochrony konsumentów

    Brak opisu obrazka
    „Nieuczciwe działania przedsiębiorców, którzy wykorzystują ufność osób starszych, ich naiwność czy nieznajomość prawa konsumenckiego, to zjawisko, które musimy wyeliminować. W sporze z nieuczciwym handlowcem konsumenci tracą bowiem coś więcej, niż tylko pieniądze. Tracą wiarę w państwo, którego zadaniem jest stanie na straży ich bezpieczeństwa” – powiedziała wicepremier Beata Szydło, przewodnicząca Komitetu Społecznego Rady Ministrów, po środowym posiedzeniu KSRM.
    Data publikacji: 15-03-2018 13:57
  • Sprzedaż poza lokalem - jak nie dać się nabrać

    Brak opisu obrazka
    Bezpłatne badania, które trwają 10-20 sekund, domowa rehabilitacja, prelekcje o zdrowym stylu życia, prezenty, a nawet Jan Paweł II – wszystko to jest wabikiem mającym nakłonić starszych, schorowanych ludzi do zakupów.
    Data publikacji: 19-02-2018 11:15
  • Kontrola IH: małe sklepy - duży problem z cenami

    Brak opisu obrazka
    Inspekcja Handlowa wykryła nieprawidłowości w ponad 78 proc. sklepów z tradycyjną obsługą. Mają one ogromny problem z informowaniem o cenach, zwłaszcza jednostkowych, czyli np. za kilogram lub litr. Zdarzały się też przypadki niedowagi czy naliczania w kasie wyższej ceny niż na półce, ale i tak klienci są tu rzetelniej obsługiwani niż w sklepach samoobsługowych.
    Data publikacji: 09-02-2018 10:07